In Memoriam, Idiazabalgo Maddi
GUTUNA – Dionisio Amundarain (Lazkao)
- «…autoen ekoizpena suspertzeaz eta auto pribatuen salerosketa handitzeaz gain, autoa ezinbestekoa den ideia zabaltzen zen hiritarren artean. Posizionamendu hauek, gobernuenak, oso kontuan hartzekoak dira, askotan defendatzen duten eramangarritasunaren ideiarekin ez baitatoz bat» (76-77 or.).
- «Pixkanaka, eta hirietan oinezkoek motordun ibilgailuen aurrean lehentasuna izan behar dutela aldarrikatzen duten gizarte-mugimenduekin batera, plangintza-politikak traffic calm mugimenduak emandako zenbait aholku kontuan hartzen hasi ziren. […] Eredu erlaxatuago bat defendatzen da, abiadura nagusi izango ez den eredu bat, barealdia eta lasaitasuna hiriguneetan eguneroko ezaugarri izango dituena» (82-83 or.).
- «Traffic Calm-en ideiak Goierriko bizilagun batzuk zenbait ekimen abian jartzera eraman ditu. Gizarte-ekimen hauek autoari alternatiba bilatzen saiatu dira. Autoak etxean uzteko eskaerak eginez, bizikletaren aldeko aldarria eginez zein oinez ibiltzearen alde agertuz» (93. or.).
- «Egungo automobil pribatuak behar bat izateari utziko dionean, autoak gizarte egituratzaile izateari utziko dio, garraio-sistema beste era batekoa izango da. Gizakiak berezkoa du mugitu beharra eta orduan ere hala jarraituko du. Baina espero dezagun orduan gazteak askeago izango direla, gizarte kontsumistaren kanonetatik askeago, eta gizarte-egituraren akatsen erantzukizunaren mailan askeago» (204. or.).
–Dionisio Amundarain (Lazkao)