Sartu
egin zaitez
  • Gure berri
  • Zozketak
  • Eskaintzak
  • Hemeroteka
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Herriak
      • Altzaga
      • Arama
      • Ataun
      • Beasain
      • Ezkio
      • Gabiria
      • Gaintza
      • Idiazabal
      • Itsaso
      • Itsasondo
      • Lazkao
      • Legazpi
      • Legorreta
      • Mutiloa
      • Olaberria
      • Ordizia
      • Ormaiztegi
      • Segura
      • Urretxu
      • Zaldibia
      • Zegama
      • Zerain
      • Zumarraga
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Publirreportajeak
  • Agenda
  • Komunitatea
    • Guztiak
    • Taldeak
    • Sinadurak
    • Zer da hau?
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Eskelak / Agurrak
    • Eskelak
    • Zorion agurrak
  • Gure atariak
    • Otamotz
    • GoiBerri
    • Zerbitzuak
  • Nor gara
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Pribatutasun politika
  • Cookieak
egin zaitez
  • Gure berri
  • Zozketak
  • Eskaintzak
  • Hemeroteka
Sartu
Aitor Mendia (ikertzailea)

«Egindako lanaz hausnartzen bada, emaitza hobetu egiten da»

Beasain
Gizartea

EHUko HEFA fakultatean Docentiaz programak duen eraginaz egindako ikerketa aurkeztu du Aitor Mendiak Urrutiak, UEUk antolatutako IkerGazte kongresuan.

2019/06/21
Loinaz Agirre

Pedagogia gradu bukaerako lana aurkeztu du Aitor Mendiak (Beasain, 1995) UEUren IkerGazte kongresuan, Dozentiaz programak Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia (HEFA) fakultateko irakasleen irakaskuntza praktikan izandako eraginaz. Pedagogia gradua eta hezkuntza eta gizarte eremuetako ikerkuntza masterra egin ondoren, doktore tesia egiten hastekoa da orain, formakuntza dualaz.

Zer da Docentiaz programa?

Irakasleen irakaslana ebaluatzeko EHUk martxan jarritako programa pilotua da. Horrek esan nahi du oraindik ez dela derrigorrezkoa bertan parte hartzea, eta oraindik aldaketak egiteko prest daudela, ebaluatzen ari dira eta. Nik aukera izan dut zer egiten ari diren ikusteko, eta hori izan zen nire ikerketa.

Zer jakin nahi izan duzu?

Ebaluazio guztiek hobetzeko balio dutela suposatzen da. Eta jakin nahi nuen Docentiaz programak irakaskuntza hobetzeko balio duen ala akreditatzeko ba- karrik balio duen.

Ondorioa zein izan da?

Ondorio desberdinak daude. Neurri batean, irakasle gehien-gehienek esaten dute, beraiek egiten dutenaren inguruan hausnartzeko balio duela. Teoria pedagogiko desberdinek esaten dute egindako lanaz hausnartzen bada hobetu egiten dela, bai ala bai. Beraz, ondorioetako bat da, hobetzen dela. Hala ere, irakasleek diote, orokorrean, ez dutela hobetzeko tresna bat bezala ikusen; gehiago ikusten dutela, akreditatzeko balio dien zerbait bezala. Horren adibidea da irakasleei ez diela esaten zehazki nola hobetu behar duten.

Adibideren bat jar dezakezu?

Metodologia aktibo gehiago erabili behar dituztela esaten zaie irakasleei, baina ez diete esaten zein metodologia erabili, zein kurtso egin ditzaketen hobetzeko… Askotan irakaslea salduta bezala sentitzen da eta ez daki nondik hobetu. Orduan, nahiko gazi-gozoa izan da ondorioa.

Esperientzia pilotua dela esan duzu. Hobetzeko aukera egongo da, beraz.

Bai, oraindik hobetzeko tartea badaukate.

Zuk zeuk, Docentiaz programa hori hobetzeko proposamenak egin dituzu?

Ez, ez naiz sartu horretan. Ikerketa hau nire gradu amaierako lanetik ateratako lan bat da, masterrekoa ere bukatu dut, eta oso mugatuak dira. Oso epe txikia izaten da, eskolekin uztartu behar dira, ez dago laguntza ekonomikorik… Beraz, ailegatu naizenera ailegatu naiz. Bai esaten dudana da, metodologia aldetik ikusi beharko litzatekeela zer gehiago egin irakasleengana gerturatzeko. Beste proposamen bat izan da, baina garatu gabe, ikasleei eskaini behar zaien atzera elikapena edo feedback-a eraginkorra eta pertsonalizatuagoa izatea. Ez da berdina esatea oso ondo, segi horrela, edo hobetzeko daukazu… bakarrik; zentratuagoa izan beharko litzateke erantzuna, bakoitzak dituen beharretara egokitua, besterik ez bada, nondik joan gidatzeko.

Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia (HEFA) fakultatean kokatu duzu ikerketa.

Bai, Haur Hezkuntza, Lehen Hezkuntza, Pedagogia eta Gizarte Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia graduak daude. Alegia, hezkuntzan oso kontzientziatua dagoen fakultatea da. Beraz, ezin da orokortu bertan ateratako emaitzak EHU osora. Seguraski, fisika fakultatean ez lukete hain ondo ikusiko irakasle bat beraien gelara joatea, ea nola lan egiten duten ikustera… Bestetik, interesgarria izan da ikerketa fakultate horretan egitea, bertako irakasleek egindako proposamenak aberasgarriagoak izango direlako.

Goierriko albisteak euskaraz, libre eta kalitatez jaso nahi dituzu? Horretarako zure babesa ezinbestekoa zaigu. Egin zaitez HITZAkide! Zure ekarpenari esker, euskaratik eginda dagoen tokiko informazio profesionala garatzen eta indartzen lagunduko duzu.

Egin HITZAkide

Iruzkinen atala

Azken 3 egunetako irakurrienak

1

Gas isuria izan da Olaberriko Ihurre auzoan

2021/03/04
Olaberria
2

Datuek hobera egin dute gaur eta 8 kasu agertu dira

2021/03/04
Goierri
3

Jabekuntza eskola martxan da

2021/03/04
Ordizia
4

85 eta 84 urterekin, egunero mendira

2021/03/04
Urretxu
5

Errealitatea desitxuratzea egotzi dio Naturkonek EAJko Aldasorori

2021/03/04
Goierri
6

"Mina, ikusgarri eta ukigarri"

2021/03/04
Beasain
Azken berriak

Goierriko azken berriak jakin nahi dituzu? Harpidetu gure buletinera!

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943 16 00 56
  • goierri@hitza.eus
  • Oriamendi, 32 – BEASAIN
  • Nor gara
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Pribatutasun politika
  • Cookieak
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Tokiko informazioa profesionaltasunez eta euskaratik, modu librean kontatzea da gure eginkizuna. Horretarako zure ekarpena beharrezkoa da, eta ongi maitatzeko modurik zintzoena da HITZAkide egitea.

Gainera, BERRIAlaguna izateagatik, orain HITZAkide egiten bazara katilu bat oparituko dizugu:

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut
HITZA PDFan

KORONABIRUSAREN garaian guztiok ongi informatuta egoteko, HITZA PDFan deskargatzeko aukera zabalik dago HITZAkide ez direnentzat ere.

HITZA eskuratzeko, nahikoa da zure helbide elektronikoa sartzea.

Bidali botoian klik egiten duzunean, mezu bat jasoko duzu zure posta elektronikoan, eta, mezu horren bidez, helbidea zuzena dela baieztatuko duzu. Hor bertan, hemeroteka eremura bideratzeko esteka topatuko duzu, eta, hor, edozein ale deskargatzeko aukera izango duzu.

*Mezurik jaso ez baduzu, baliteke ‘spam’ karpetan egotea.

 
 
 
 
 
Bidali
 
Mezu bat bidali da zure posta elektronikora.

Webgune honek berezko eta hirugarrenen cookie-ak erabiltzen ditu nabigazioa optimizatzeko eta lan analitikoak egiteko. Informazio gehiago nahi izanez gero, gure Cookie Politika irakurri dezakezu.

OnartuUkatuKonfigurazioa

Privacy & Cookies Policy

Cookien konfigurazioa

Webgune honek berezko eta hirugarrenen cookie-ak erabiltzen ditu nabigazioa optimizatzeko eta lan analitikoak egiteko. Hauek bi multzo nagusitan bereizten dira: beharrezkoak eta ez beharrezkoak.
Beharrezkoak
Always Enabled

Webgunearen funtzionamendu egokia bermatzeko beharrezkoak diren cookieak dira. Multzo honetan webgunearen oinarrizko funtzionalitateak eta segurtasun ezaugarriak bermatzen dituzten cookieak soilik sartzen dira, baina ez dute inolako informazio pertsonalik gordetzen.

Ez beharrezkoak

Webgunearen funtzionamendu egokirako beharrezkoak ez diren cookieak dira. Analisia egiteko eta bestelako eduki barneratuen bidez erabiltzailearen datu pertsonalak biltzeko soilik erabiltzen dira. Derrigorrezkoa da cookieak webgunean erabili aurretik erabiltzaileak baimena ematea.