Sartu
  • izan HITZAKIDE
  • nor gara
  • zozketak
  • eskaintzak
  • hemeroteka
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Herriak
      • Altzaga
      • Arama
      • Ataun
      • Beasain
      • Ezkio
      • Gabiria
      • Gaintza
      • Idiazabal
      • Itsaso
      • Itsasondo
      • Lazkao
      • Legazpi
      • Legorreta
      • Mutiloa
      • Olaberria
      • Ordizia
      • Ormaiztegi
      • Segura
      • Urretxu
      • Zaldibia
      • Zegama
      • Zerain
      • Zumarraga
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Publirreportajeak
  • Agenda
    • Hilabetea
    • Zerrenda
    • Agendan parte hartu
  • Komunitatea
    • Guztiak
    • Taldeak
    • Sinadurak
    • Zer da hau?
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Eskelak / Agurrak
    • Eskelak
    • Zorion agurrak
  • Gure atariak
    • Otamotz
    • GoiBerri
    • Zerbitzuak
  • Nor gara
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Pribatutasun politika
  • Cookieak
  • izan HITZAKIDE
  • nor gara
  • zozketak
  • eskaintzak
  • hemeroteka
Sartu

Jaurlaritzaren idatziak ez die eskaerei «inola ere erantzuten»

Ordizia
Gizartea

Ordiziako Euskal Eskola Publikoaren komunitateak eskatu du «tokian tokiko zehaztapenak» egiteko eta egoera bideratzeko «neurri zehatzak» ezartzeko

2023/01/20
Laida Goiburu

Ordiziako Euskal Eskola Publikoaren komunitateak «neurri zehatzak» eta Ordiziako hezkuntza egoera «bideratuko duten erantzunak» eskatu dizkio Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailari. Azken urtean Bildarratz sailburuarekin eta Hezkuntzako goi arduradunekin bost aldiz bildu dira, proposamenak egiteko. Jaurlaritzak bidalitako azken erantzunak eskaerei ez diela «inola ere erantzuten» adierazi du komunitateak ohar bidez.

Duela zazpi hilabete elkartu ziren azkeneko aldiz Hezkuntza Saileko arduradunekin, Arartekoaren bitartekaritzari esker, «Ordiziako eskolen artean eta herrian, jatorriaren eta egoera sozioekonomikoaren baitan, dagoen desoreka larria bideratzeko Hezkuntza Sailaren neurriak ezagutu eta iritziak trukatzeko». Jaurlaritzak egoeraren «larritasuna» onartu du, «baina neurririk ez da etorri».

Azken bileran, hiru eskakizun egin zituen Ordiziako Eskola Publikoaren komunitateak: matrikulazio eremuaren definizioa eta xehetasunak; Ordizian ezarriko den zaurgarritasun indize zehatza eta eskola bakoitzeko planifikatutako gelak eta ikas lerroak; eta Ordiziako egoera bideratzeko neurriak eta garapen zehatza denboran.

Arartekoaren bidez, Hezkuntza Sailak erantzuna eman du idatzi batean. Erantzunak, baina, «larritu» egin ditu, Aldizkari Ofizialean argitaratutako bi dekretuei «erreferentzia orokorra egitera mugatzen» delako, «Ordiziako zehaztapenik gabe». Idatziaren arabera, ikastetxe bakoitzeko ikaspostuak eta ikas-lerroak, «eskariaren baitakoak» izango dira. «Desoreka eta segregazio handiko testuinguru honetan, Jaurlaritzaren proposamenak posible egingo du, urte bakoitzean egiten den eskariaren baitan, eskola publikoak gelak edo lerroak galtzea, itunduriko ikastetxeen alde», salatu dute.

Ikasleen banaketa

«Bereziki kezkatzen» dituena, ordea, «zaurgarritasun indizearen zehaztapen ezak desorekan izan dezakeen eragina» da. Hezkuntza sailak dioenaren arabera, Ordiziako bi ikastetxeek gutxienez %10ean hurbildu beharko dute Ordiziari esleitzen zaion zaurgarritasun indizera, baina ez dute aipatu indizea zein den. Jaurlaritzak eskola publikoaren ikaspostu, gela eta ikas-lerroak ez lehenestea eta zehaztea, «ikasturtea hasita batzen diren ikasleak itunpeko ikastetxeetara bideratzeko aukera izatearekin justifikatzen» duela gehitu dute.

Desorekaren arrazoia jatorria atzerrian duten familietako ikasleengan, egoera sozioekonomiko zaila pairatzen dutenengan edo zaurgarriak diren ikasle edo familiengan uztea «diskriminatzailetzat» jo dute, eta gehitu ez dutela «eragin esanguratsurik» desoreka handia den errealitateetan. «Euskal Herrian jatorria dutenen edo egoera sozioekonomiko hobea dutenen banaketak eragin handiagoa du desorekan, eta ondorioz, orekan».

«Lehenetsi eta planifikatu»

Hezkuntza Sailak proposatutako zaurgarritasun indizearen araberako ikastetxekako ikasleen banaketak desoreka «bideratzen lagun dezakeela» uste dute, baina aurrena zenbait gauza bermatu behar direla: «Eskola publikoa lehenetsi eta planifikatu; tokian tokiko errealitatea jaso; ikasle zaurgarri eta ez zaurgarriak modu proportzionalean banatu; eta orekara iristeko epe onargarriak ezarri».

Goierriko albisteak euskaraz, libre eta kalitatez jaso nahi dituzu? Horretarako zure babesa ezinbestekoa zaigu. Egin zaitez harpidedun, izan HITZAkide! Zure ekarpenari esker, euskaratik eginda dagoen tokiko informazio profesionala garatzen eta indartzen lagunduko duzu.

Egin HITZAkide

Azken 3 egunetako irakurrienak

 

 

Azken berriak

Goierriko azken berriak jakin nahi dituzu? Harpidetu gure buletinera!

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943 16 00 56
  • goierri@hitza.eus
  • Oriamendi, 32 – BEASAIN
  • Nor gara
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Pribatutasun politika
  • Cookieak
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Tokiko informazioa profesionaltasunez eta euskaratik, modu librean kontatzea da gure eginkizuna. Horretarako zure ekarpena beharrezkoa da, eta ongi maitatzeko modurik zintzoena da HITZAkide egitea.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut